Zaciekawia(j)my matematyką – „wybuchowo”

Wesoło, wybuchowo, świątecznie w cieniu pandemii Covid-19. 10 lutego uczniowie kl. IV i VI na matematyce obejrzeli film o fajerwerkach, czyli sztucznych ogniach fascynujących ludzi od stuleci.  Poznali etapy produkcji prochu i siarki. Dowiedzieli się również, że siarka jest ważnym i koniecznym składniku ludzkiego organizmu. Na podstawie kadr filmu uzupełnili, rozwiązali kartę pracy z zadaniami oraz rozszyfrowali rebus i  uzupełnili wierszyk ostrzegawczy.

Janek chciał się zabawić

i samodzielnie racę odpalić.

Teraz się martwi o swoje zdrowie,

Z podwórka wzięło go…………….

Pokaz na niebie pięknem urzeka.

Podziwiaj go zatem, ale z…………….

Zdaniem uczniów było również wykonać pracę plastyczną pod tytułem Geometryczne fajerwerki używając  linijki, cyrkla, kolorowych kredek i farb. Zawsze chodzi jednak o to, by namalować sztuczne ognie, kolorowe i dynamiczne, o regularnych geometrycznych kształtach.