Wesoło, wybuchowo, świątecznie w cieniu pandemii Covid-19. 10 lutego uczniowie kl. IV i VI na matematyce obejrzeli film o fajerwerkach, czyli sztucznych ogniach fascynujących ludzi od stuleci. Poznali etapy produkcji prochu i siarki. Dowiedzieli się również, że siarka jest ważnym i koniecznym składniku ludzkiego organizmu. Na podstawie kadr filmu uzupełnili, rozwiązali kartę pracy z zadaniami oraz rozszyfrowali rebus i uzupełnili wierszyk ostrzegawczy.
Janek chciał się zabawić
i samodzielnie racę odpalić.
Teraz się martwi o swoje zdrowie,
Z podwórka wzięło go…………….
Pokaz na niebie pięknem urzeka.
Podziwiaj go zatem, ale z…………….
Zdaniem uczniów było również wykonać pracę plastyczną pod tytułem Geometryczne fajerwerki używając linijki, cyrkla, kolorowych kredek i farb. Zawsze chodzi jednak o to, by namalować sztuczne ognie, kolorowe i dynamiczne, o regularnych geometrycznych kształtach.