Zaciekawia(j)my matematyką – bezkresne pola pomidorowe

22 października uczniowie kl. VII poznali historię początku uprawy pomidorów. Wykorzystując wiadomości z filmu uzupełnili i  rozwiązali kartę pracy wykorzystując znajomość procentów. Rozwiązali krzyżówkę matematyczną. Zwieńczeniem lekcji była degustacja pomidorów oraz odpowiedzi na pytania.

Pomidory uprawiane są od około 8 tysięcy lat . Uprawa pomidorów zaczęła się w Kalifornii. Do Europy przywieziono je z Ameryki Południowej na początku XVI. Tomatyna – to święto pomidora obchodzone w hiszpańskiej miejscowości Bucol w ostatnią środę sierpnia. Tego dnia świętujący obrzucają się na ulicach pomidorami.

Podoba się nam takie święto?

Dlaczego należy jeść pomidory?

Jakie mają wartości odżywcze?

Przecier, ketchup, suszone pomidory-jakie znasz przetwory z pomidorów?

Który ze sposobów przechowywania pomidorów jest najlepszy?

W Polsce nie uprawia się pomidorów na  tak dużą skalę jak w USA. Jakie są tego przyczyny?

Jak dużo pomidorów Polska importuje każdego roku?

Ważnym składnikiem pomidora jest potas. Wiemy, że jest to miękki i łatwopalny metal. Czy w takiej postaci występuje w pomidorze?

Dlaczego nasz organizm potrzebuje potasu?

Czy to prawda, że wspomaga uczenie się?

O potasie warto dowiedzieć się jak najwięcej. Miłej lektury.